Advertise Here

Diary Anak-Anak dan Ibu

- Another Blogger Blog's



Jatuh bangun adalah sebuah kehidupan. Cehhh! Itu kata mereka...tapi kengkadang aku pun guna ayat yang sama...Tapi kejatuhan yang satu ni aku memang x boleh nak terima. Selama aku berkecimpung dalam bidang pembuatan kek ni, sebijik kek pun yang aku buat x jadi. Kebanyakannya ia akan jadi. MENJADI. Sebab semangat yang amat kental, walaupun bukan lahir dan mempelajari bidang tersebut, tapi aku tetap yakin, dengan kredibility yg ada dalam diri aku...senang je nak tepis semua tu. Dan moto hidup aku ialah...LIFE IS EASY, just make it SIMPLE n brigth, semua masalah pun akan hilang dengan senangnya...WAhhhh, kalau rasa stress, pasang lagu kuat2 nyanyi suka hati dalam kereta tanpa peduli kereta sebelah anda yang menjeling...hehehehe

Ia berlaku 2 hari lalu. Aku dah publish pun dalam FB, kek yang x lawa, x puas hati itu telah di tayangkan ke umum.. Malu kalo EDNA DE Cruz nampak anak sedara (anak murid) webnya buat kek cenggitu....! sungguh malu..., malu dia nak ngaku anak murid..huhuh

Kebiasaannya saya akan bangun seawal 3pagi untuk mendecorate-kan kek, dan tak pernah berlaku sebagaimana 'hari itu' saya decorate dan ianya tidak menjadi... SEDIH sangat rasanya sampai ke hari ini tetap sedih. Baru saya tahu, jika anda berlari sejauh mana sekalipun jika Allah tidak membenarkannya untuk terjadi, ia tetap akan tidak jadi... YA Allah...dugaan yang hebat rasanya. Dari seawal 3 pagi sampai 8mlm, saya stress out to that cake. x siap even tho masa hubby balik umah nak buat penghantaran. Apa yang saya rasa??? PENAT! nak NANGIS! nak MUNTAH...mengeluh sendirian

Ni hasil pertama kali ia dibuat, macam kek yang terjatuh kat dalam buttercream icing kan??? macam hampeh! Hopefully next time Allah x uji dengan ujian ini lagi, boleh ke saya buat pilihan sebegitu? Tentulah tidak....selagi masih hidup di atas mukabuminya saya masih layak untuk di uji....dan Ya Allah...tabahkan hati ini untuk menghadapi dugaan yang mendatang....

0 comments:

Post a Comment