Advertise Here

Diary Anak-Anak dan Ibu

- Another Blogger Blog's

Afrina: Dedi...buleh x adik jadi pulis?
Daddy: tak...daddy x kasi
Saya dan afif duduk di hadapan sambil mengadap TV..cite ape ntah? Tapi memerlukan penumpuan sepenuhnya...huhu, Lepas tu saya terdengar..ngiung ngiung ngiung...gitu2 la kat telinga...oleh x ibu?- lebih kurg mcm tu sbb x ambik peduli punye pasal. dan saya jawab..
Ibu: Boleh
Terdengar jeritan daddy dari bilik.
Daddy: Nape ibu cakap boleh??? dia nak jadi polis la tu...dia tanya...
Ibu yang x ambik peduli tadi dengan mata terbuntal mengalihkan pandangan...
Ibu: Hah??? Ape? Adik nak jadi pulis? xleh...adik xleh jadi pulis...adik kene jadik Doktor.
(kataku, fullstop!)
Tiba-tiba si Afrina/adik terus bertanya.
Afrina: Ibu sakit apa?
Ibu: Hah??? (dalam hati terus aku dapat menangkap...cepatnya faham!)
Ibu: Ibu sakit perut...
Afrina: Ibu buka mulut
Ibu: A.....(menganga)
Sambil afrina memasukkan jari telunjuk 2-3 saat kat kuarkan
Afrina: Eii...manasy (panas)! ibu demam ke?
Ibu: Amboi...pandainya......
Tiba-tiba abang yang sedang asek bermain game jerit...
Afif: Ibu! abang plak nak jadi ape?
Ibu: Abang kene jadi pilot.
dan tiba-tiba si abang bertanya
Abang: Ibu nak g mana??
Ha haha...aku sker, otak yang sangat cepat menangkap.....!!

0 comments:

Post a Comment