Advertise Here

Diary Anak-Anak dan Ibu

- Another Blogger Blog's

Salam kalian.....
Saya amat-amat teringin mengepos post ini. Post yang menceritakan segalanya. segala-galanya...tetapi apakan daya

Ada masanya saya seorang yang amat tabah bagi menghadapi ujian dari Allah...tetapi kadang kala...saya seperti sekarang, tidak kuat..memerlukan satu platform untuk bercerita. Bersharing is caring...tapi kadang kala..rasa macam-macam..... Macamana.... apa yang perlu dilakukan...sejauh mana hati saya begitu tabah, saya sangat bersangatan gusar...banyakkk sangat kena fikir dlm satu masa. Ya Allah...ujian yang datang kali ini membuatkan diri hambamu ini sangat daif, berasa sangat kerdil. Jika dugaan yang Kau berikan kepadaku ini adalah salah satu platform untuk aku menjadi insan cemerlang, aku redha...kuatkan imanku, tabahkan hatiku....

Saya rasa ingin menangis..menangis...kerana terlalu dalam saya telah 'terjatuh'. Terlalu berat, sangat berat...

Aku sentiasa berdoa
Ya Allah, aku mohon kepadamu Ya Allah...Jangan bebani aku dengan beban yang tidak layak untuk aku memikulnya, tambahkan imanku, jangan Kau kurangi ia Ya Allah, dekatkan hatiku dengan sentiasa mengingatiMu, aku mohon petunjuk dariMu, permudahkan jalan dalam setiap dugaan yang Kau berikan padaku ini, tabahkan hatiku, lembutkan hatiku, ampuni dosaku, insan yang terlalu banyak membuat dosa kepadamu,.....

Kalian...doakan diriku. Aku seperti kamu semua, kadangkala jatuh dan perlukan menangis...menangis....kerana tangisan dapat meredakan gelodak di hati....moga ia cepat berlalu.

2 comments:

Norulhuda Mohd Nor said...

syima; menangislah sepuas2 nya. kau akan rasa lebih 'baik' slps itu.. kiranya ku boleh sediakan 'bahu' utkmu..

chekna said...

itulah rempah ratus kehidupan... ada masa senang..ada masa susah..ada masa sakit.. tu kan semua ujian tuhan... think +ve..mungkin ada hikmah disebalik segala ujian tu..

off topic...wei, chatbox ko tu kena block le kat ofis aku... xchange link ye..aku dah add ko tau..lagi satu bg blog add si ija tu skali..

Post a Comment